U protekle je dvije sezone serija Under the Dome / Ispod kupole (2013) stalno izazivala nova pitanja i povećavala broj misterija, što znači da je među nama gledateljima i sve više rasla frustriranost nedostatkom odgovora. Popularni pisac Stephen King, izvršni producent serije Pod kupolom čiju treću sezonu od rujna možete pratiti na Pickboxu, odgovorio nam je na par pitanja o strahu, mikro i makrokozmosu, knjizi i novoj seriji.
 
 

Koja je premisa serije Pod kupolom?

Stephen King: Uzmimo američku zajednicu, finu američku zajednicu, prekrijmo je cijelu velikom posudom, da nitko ne može ući ni izaći i pogledajmo što će se dogoditi.


Zašto je premisa serije Pod kupolom tako očaravajuća?

Stephen King: Prema seriji Pod kupolom imam osjećaj da kad ljudi dođu, volio bih da prije svega budu fascinirani situacijom. Volim priče o običnim ljudima u neobičnim situacijama, da vidim kako će se neki ljudi izdignuti iznad situacije, a neki raspasti.


Zašto je serija Pod kupolom relevantna za današnji svijet?

Stephen King: Svi smo mi pod kupolom jer koliko znam, ovaj naš mali plavi planet je sve što imamo. Nemamo kamo pobjeći. Možete otići na Mars i voziti ondje svemirsko vozilo, ali sve što su ondje našli jest prašina bez mikroba ili bilo čega u njoj. Zato mislim da imamo samo ovaj svijet, a resursi su ograničeni. Populacija eksplodira. Okoliš propada. A ako jedan gradić u Mainu, a Main zato što ga poznajem, stavite pod kupolu, stvarate metaforu s kojom smo suočeni u makrokozmosu. Ovdje, pod kupolom je mikrokozmos i naš svijet je mikrokozmos. Pomislio sam da je to sjajno.
 


U čemu je prednost adaptacije ove priče za televiziju?

Stephen King: Jedna stvar koju televizija ima jest vrijeme. Ima sve vrijeme svijeta da ispriča priču. Godinama sam jako zaostajao za konceptom TV-serija, za pričama koje se mogu ispripovijedati na sličan način kako je u 19. stoljeću Dickens pripovijedao svoje romane. Ideja je posve ista. Kad su se u 19. stoljeću uvriježili romani, ljudi su rekli da imamo sav prostor svijeta. I ljudi poput Anthonyja Trollopa pisali su romane koji su imali četiri ili pet svezaka. Bili su veliki i debeli. A televizija ima istu mogućnost, stvoriti serije poput Izgubljenih, Povratka u Brideshead, Downton Abbey. I, nadam se, poput Pod kupolom. Kad imate sve vrijeme, ljudi se vraćaju. Upoznaju likove. Užive se u situaciju. I to gotovo da postaje dio njihova života. A to je divna stvar.


Čime je redatelj Niels Arden Oplev pridonio pilot-epizodi?

Stephen King: Mislim da je Niels Arden Oplev genijalan izbor za pilot-epizodu serije Pod kupolom. To je redatelj koji je režirao švedski film Muškarci koji mrze žene. Ima sjajan osjećaj za vizualno. Uz to, čini se da razumije stvarne ljude. Htio je da ovo izgleda stvarno, da nije ispolirano i nalickano. Htio je da bude pomalo grubo, što mi se jako sviđa.
 


Što je za vas značio uspjeh prve sezone?

Stephen King: Nikada ne možete sa sigurnošću reći zašto se publika vezala za neku seriju, inače bi sve serije bile uspješne. Zato pokušavate naći privlačne likove i privlačne situacije koje će publiku staviti na prvo mjesto i zadržati ih ondje cijelo vrijeme, a to je 13 epizoda. Mislim da je za uspjeh ključno, osobito ljeti, da pokušate publici dati nešto intrigantno, tajnovito, a ponajviše da publici date priliku da pobjegne u svijet u kojem je preživljavanje velik problem. Mislim da publika pada na takve stvari i jasno je da su nešto od toga dobili od serije Pod kupolom jer je reakcija publike bila sjajna.


Ima li nekih prednosti u tome što se priča razlikuje od vašeg romana Pod kupolom?

Stephen King: Iz razgovora s Nealom Baerom i Brianom Vaughanom u samom sam početku shvatio da žele koristiti moju knjigu Pod kupolom kao platformu s koje će ići u svojem smjeru i na jedinstven način pratiti priču i pristao sam. Svidjela mi se ta ideja. Mislim da je knjiga poput sobe s mnogim vratima. Mnogo je putova kojima možete nastaviti dalje. Da sam ja scenarist, napisao bih nešto drugo, jer dok pišem, uvijek imam neki nacrt i želim da sve ide kako sam zacrtao. Ali posve sam otvoren inovacijama i promjenama.