Niskobudžetni horor film The Texas Chain Saw Massacre je 1974. godine šokirao svijet. Priča o skupini prijatelja koje na putovanju zarobljava, muči i u konačnici ubija monstruozna obitelj kanibala na čelu sa strašnim Leatherfaceom, bio je prvi film takve vrste koji je pomaknuo granice ukusa i straha. Njegova važnost za žanr je bila tolika da je više od četiri desetljeća kasnije bio nadaleko smatran jednim od najvećih i najkontroverznijih horor filmova i veliki utjecaj koji je inspirirao čitavu generaciju redatelja. Sada je došao trenutak da se ispriča priča o jednom od kultnih zlih likova u povijesti kinematografije.
 
U ovom filmu koji prethodi radnji filma The Texas Chain Saw Massacre, mladu medicinsku sestru otimaju četiri nasilna tinejdžera koji su pobjegli iz psihijatrijske ustanove i vode je na put iz pakla. Jedan od njih je osuđen na život prepun tragedija i strahota koje će mu uništiti zdrav razum i pretvoriti ga u čudovište po imenu LEATHERFACE,a progoni ga poremećeni predstavnik zakona željan osvete.
Produkcijska kompanije Millennium Films i Campbell Grobman Films Productions, redatelji Julien Maury iAlexandre Bustillo prema scenariju Setha M. Sherwooda, na temelju likova Kima Henklea i Tobea Hoopera donose nam film LEATHERFACE: POČETAK. Produkciju potpisuju Les Weldon, Carl Mazzocone, Christa Campbell i Lati Grobman a glume Stephen Dorff , Lili Taylor, Sam Strike, Vanessa Grasse, James Bloor, Jessica Madsen, Sam Coleman, Chris Adamson i Finn Jones. Izvršni producenti suTobe Hooper, Kevin Gruetert, John Luessenhop, Robert Kuhn, Kim Henkel, Avi Lerner, Trevor Short, John Thompson, Boaz Davidson, Mark Gill i Beth Bruckner O'Brien. Scott Milam je koproducent. Tim iza kamera koji oživljava viziju hvaljenih francuskih redatelja Juliena Mauryja i AlexandreaBustilloauključuje snimatelja Antoinea Saniera, scenografa Alaina Baineea, montažereSebastiena De Saint Croixa iJosha Ethiera i kostimografkinju Inu Damyanovu. Glumce je odabrao Jeremy Zimmermann, a glazbu skladao John Frizzell.
 
O PRODUKCIJI
Podrijetlo: Korijeni kultnog lika
„Nismo željeli reciklirati priču koja je već viđena milijun puta", kaže producent Les Weldon. Leatherface:Početak je osmi film franšizeThe Texas Chainsaw Massacre i zamišljen je kao prethodnik (prequel) koji objašnjava podrijetlo glavnog lika u serijalu. Weldon kaže:„Ovo je bila prilika za novi i drugačiji pristup cijeloj The Texas Chainsaw mitologiji. Željeli smo ispričati priču koja je u korijenu glavnog lika, a nikada prije nije ispričana, priču o tome kako je nastao Leatherface.“
„Ideja o snimanju prethodnika bila je zanimljiva jer je trebala odgovoriti na pitanja: Tko je Leatherface? Što mu se dogodilo u mladosti što ga je učinilo takvim čudovištem?“ dodaje producentica Lati Grobman. „Kako uopće netko postane čudovište? To je zanimljivo. Zbog čega su ljudi takvi kakvi jesu? Ima li išta dobro u njemu?“
Christa Campbell otkriva: „Leatherface:Početak je priča o porijeklu stoga započinje kada je Leatherface bio mali dječak. Pratimo ga kroz život i kako postaje čudovište.“
„Oduvijek sam volio horor filmove“, kaže scenarist Seth Sherwood, koji je bio oduševljen zadaćom da napiše priču o porijeklu glavnog lika franšize The Texas Chainsaw Massacre. Biti onaj koji je napisao priču o liku legendarnog horor filma koji sam gledao s deset godina je super uzbudljivo!“
Bruckner kaže kako su bili ograničeni vremenom a željeli su potpuno novi koncept pa su okupili šest različitih scenarista koji su imali dva dana da smisle osnovnu ideju. Priča Setha Sherwooda je bila najoriginalnija, a njegovi likovi najzanimljiviji i pomalo tajanstveni."
Producent Weldon kaže kako jeSherwood mladi i talentirani scenarist koji je u samo tri tjedna napisao uzbudljivu priču koja ne samo da je bila horor svih horora već je imala likove koje ste mogli razumjeti. Mogli ste razumjeti njihove probleme i što mi kao društvo činimo pogrešno kada su u pitanju djeca.
Odvažnost, energija, vizija: Redateljski duo Julien Maury i Alexandre Bustillo
Producenti Campbell i Grobman tražili su redatelja koji će razumjeti njihovu viziju priče o porijeklu franšize. Najviše ih se dojmio rad dvojca Julien Maury i Alexandre Bustillo čiji je prvi uradak bio kontroverzni horor Inside, koji je prozvan primjerom novog vala francuskih horor filmova i donio im svjetski uspjeh.
„Julien i Alex su imali savršenu viziju," otkriva Weldon. „Unijeli su energiju i onaj wow faktor u radnju i odlični su u radu s glumcima. Bilo je divno surađivati s njima.“
„Jedinstven je i uzbudljiv doživljaj vratiti se korijenima mita“, kaže koredatelj Alexandre Bustillo. Koredatelj Julien Maury kaže kako su obojica bili ugodno iznenađeni novim pristupom priči i mogućnošću da u nju unesu svoj svemir.“
Grobman kaže: „Za mene je dobar horor film onaj koji ja kao netko tko ne voli taj žanr želim pogledati i privuče me priča i dirne me. A kada počnu strašne scene samo zatvorim oči.“
„Mislim da bi se gledatelji mogli užasnuti zbog nekih scena koje su osmislili Julien i Alex, a koje još nisu viđene i jako su strašne“, kaže Campbell.
„Julien i Alex su par iz snova," kaže Madsen. „Oni su kao jedna osoba u dva tijela. Imaju istu viziju i znaju prenijeti glumcima svoje ideje na jasan i razumljiv način.“
 
 
Priča o postanku čudovišta
Scenarist Seth M. Sherwood opisuje vrijeme radnje u filmu Leatherface. „Film počinje 20 godina prije originala 1955., ali onda preskoči 10 godina kasnije, na 1965. Radnja u originalnom filmu se događa 1974. godine."
Koredatelj Julien Maury dodaje: „Bilo je uzbudljivo snimati film čija radnja se odvija u dva različita razdoblja - 50ih i 60ih godina. Pričamo priču o Leatherfaceu kada je bio malo dijete i poslije u tinejdžerskim danima."
Weldon objašnjava: „Ova priča nas vodi u prošlost, 20 godina prije događaja u filmovima franšize The Texas Chainsaw Massacre kada su likovi djeca i uviđamo da se s nekima nije dobro postupalo. Postoji psihološka dimenzija priče i činjenica da smo kao društvo podbacili i dozvolili da se nešto ovakvo nažalost događa u stvarnom životu.“
Sherwood kaže: „U središtu priče je pet tinejdžera u bijegu iz mentalne institucije. Gledajući originalni film i čitajući intervjue s Tobeom Hooperom i Anne Gunner, koji su glumili Leatherfacea, saznao sam da Leatherface nije postojao bez svojih maski. Njegove maske su ga određivale. U originalnom filmu ima tri maske i svaka mu daje drugačiju osobnost. Želio sam shvatiti tko se krije iza maske. Stoga počinjem priču s tom trojicom i ne znate koji od njih će biti Leatherface. Svi oni imaju neke njegove karakteristike jer svi su tinejdžeri u domu za djecu s devijantnim ponašanjem. Svi su nekoliko puta prošli sustav udomljavanja i svaki put kada bi došli u novu udomiteljsku obitelj dobili bi novo ime i govorili su im što moraju biti. Stoga su njihovi identiteti bili zbrčkani za cijeli život i ni sami možda ne znaju tko su. Ova priča je na neki način o tome što ih definira i ono što iskuse tu je ono što kasnije jednog od njih navede da stavi masku i postane Leatherface."
Weldon dodaje: „Naša priča je izmišljena ali mnogo je takvih strahota na svijetu i ljudi uvijek pokušavaju razumjeti što je uzrok tome. Leatherface:Početak istražuje psihološke implikacije, koje su kasnije objašnjene i nastavljaju se i u nekim drugim nastavcima franšize Texas Chainsaw Massacre. I gledatelji mogu zbilja razumjeti uzrok problema i likove i kako je Leatherface postao takav kakav jeste."
Sherwood nastavlja: „U originalu upoznajemo ludu obitelj kanibala, a u ostalim filmovima doznajemo još poneki detalj poput njihovih imena, kakvi su i što rade. U ovom filmu sam to želio spojiti i uvesti glavu obitelji Vernu koju do sada nismo vidjeli osim kao sjećanje i truplo. U ovom filmu oživljavamo njezin lik, ali nije nam jasno je li ona majka, teta ili rođakinja. Nikada niste u potpunosti sigurni tko je kome što u ovoj obitelji. To je samo jedna velika priprosta ljudožderska obitelj."

Odabir glumaca
Odabir glumaca za film bio je ključan i vrlo specifičan.Producent Weldon kaže: „Pronašli smo odlične glumce koji su razumjeli i svoje likove i priču i njezin razvoj i kako on utječe na njihov lik. Nije to bio lak proces, ali se trud zbilja isplatio jer smo dobili dinamitnu glumačku postavu.“
Julien i Alex su stvorili ozračje suradnje i iskrenosti.
Campbell kaže: „Jedan od izazova na ovom filmu bio je odabrati mlade glumce iz Engleske i Europe i stvoriti Teksas iz 50ih i 60ih u modernoj Bugarskoj. Glumci su bili nevjerojatno talentirani i obilježili su ovaj film sjajnom glumom što nije uobičajeno vidjeti u horor filmovima.“
Koredatelj Julien Maury kaže: „Željeli smo probuditi simpatije u gledateljima za ovu bandu psihopata koji kolju i ubijaju ljude, a koji su u biti samo izgubljeni dječaci.
 
Stvaranje vrlo specijalnih efekata
Mnogi moderni horor filmovi previše se oslanjaju na CGI i digitalni VFX. Producent Weldon otkriva: „Jedan od najvećih izazova na filmu je u području tradicionalnih specijalnih efekata i protetike. Ideja je bila usredotočiti se na vizuale koji djeluju stvarno, jer naši redatelji nisu veliki ljubitelji CGI-a i digitalnih trikova. Publika uvijek osjeti kada je nešto CGI snimka. Angažirali smo fantastični francuski tim na izradi vizuala, specijalnih efekata na filmu. Oni su izradili sve od svinjskih glava do prepolovljenih trupala i udova i lutki koje izgledaju identično kao naši glumci." Dorff kaže: „Producenti su pametno doveli svoje ljude koji su učinili horor scene realističnima. Sve je u specijalnim efektima i šminki. Iz svojih rukava su istresli puno čarobnih trikova.“ Coleman dodaje: „Protetika koju je izradio francuski tim izgledala je tako stvarno, od opekotina do ožiljaka. A da ne spominjemo fenomenalna masivna trupla mrtvih krava, robotsku glavu svinje i lutke ljudi u prirodnoj veličini koje se kreću baš poput pravih ljudi. Nevjerojatni su.
 
Staje, roštilji i Amerika 60ih – sve to smješteno u Bugarskoj
Campbell kaže da je španjolski scenograf Alain Bainee jedan od najboljih na svijetu. Izgradio je Teksas u Bugarskoj.
Bruckner kaže: „Svi mi koji smo radili na scenariju smo veliki obožavatelji franšize Texas Chainsaw. Seth Sherwood je u scenarij unio puno preciznih detalja, a scenograf i kostimograf su nastojali kreirati neku bezvremensku verziju 60-ih."
Pet filmova franšize Texas Chainsaw od ukupno sedam snimano je u Teksasu, a ovaj je prvi koji sniman izvan SAD-a. Bugarska je ponudila redateljima raznovrsne praktične filmske lokacije. Tijekom snimanja su korištene i pozornice studija Nu Boyana Film Studios u glavnom gradu Sofiji.
Taylor dodaje: „Jedan od razloga zašto sam htio snimati u Bugarskoj je znatiželja, Istočna Europa me fascinira. Nisam bio razočaran.“
Izvor: Press Blitz Cinestar